Hotellbyte

  

Blev en heldag vid och runt hotellet på tisdagen. Gick bort till stranden där vi bodde när vi var i Thailand för 4 år sedan. Det var sig likt och väldigt mysigt där, men finare där vi bor nu. Inte samma behov nu som då med barnen, dom kan gå längre sträckor. Behöver inte tänka på vagn etc. 


Stella och jag gjorde pedikyr och manikyr. Mest för en mysig stund för färgen försvinner gärna efter första badet. Men Stella behövde klippa naglar å fila så det var det bästa. 

Jag fick ju pedikyr av Richard i morsdag/alla hjärtans dag present innan vi åkte så jag har fina fötter så jag filade bara händerna.  

På kvällen var vi på hotellets restaurang och åt bbq. Var eldshow och livemusik. En toppendag i närområdet. 


Onsdag blev vi hämtade på hotellet halv 12. Då hade vinnarlag ut oss från rummet och tar oss vidare till nästa stället. 1,5h bil och så lika länge båt ut till en ö. 

Här är det stugor längs stranden och man är lite mer för sig själv. Jag trodde vi kanske skulle va ensamma barnfamiljen men det är många familjer här. Inga norsk eller svenskar dock. 

Blev snabbt en familj från Amsterdam som vi (Richard) började prata med och barnen spelade fotboll på stranden på kvällen. 


Sen har dom hängt hela dagen idag på stranden och även middagen tog vi långbord och åt tillsammans. Dom åker i morgon så då får vi hitta andra att leka med. För det är ju helt toppen när barnen får vänner om så bara för en dag. 

Kommentera här: