Veckans mat

I måndags var vi bjudna hem till Thomas och Linda på middag. Najs å ta det på en vardag ändå å efter veckor med försök fick vi till det. Känns inte som man gör så mycket men ändå är det svårt att få ihop att träffas. 
Tisdagen var det sommarfest i Barnehagen, så åkte direkt dit efter jobbet och tur hade vi med vädret oxå. Fin uppvisning av skolestartarna och slapp ju å laga mat även då eftersom vi köpte pölser.
Igår var Lisa med oss hem så då lagade jag våfflor som känns lite festligare. Smög ner både vita bönor och morötter utan att någon rynkade på näsan. På kvällen tog Ida och jag en promenad när R natta barnen. Har gjort ett schema på läggningarna för att barnen ska veta och att man själv kan släppa ansvaret och göra vad man vill utan att ha dålig samvete för den andra. 
Idag har jag preppat för midsommar. Åker till Karlstad i morgon så jag har gjort tårtbotten och röror till smörgåstårta. Så taggad:) 

Blev väldigt fokus på vad vi ätit i veckan... sjukt att det är det jag skriver om när jag uppdaterar. Men faktum är att maten är ju typ det jobbigaste av allt i veckorna. Största "problemet" av dom alla är vad vi ska äta. Så ibland kan det kanske bli lite väl mycket focus på just mat. Å denna vecka klarade jag ju mig fint från det. 
Idag fick ungarna förresten smoothie, salamibricka och fjärilspasta. Funkar det oxå.  (null)


Kommentera här: