Skrytinlägg

2,5 år måste ju vara en fantastisk ålder, åtminstånde är det toppen hos oss just nu. 
För bara några veckor sedan tvivlade jag helt på allt som har med uppfostran att göra. Känns som att jag prövade med allt för att få någon ordning på Stellas utbrott och skrikande. Ingenting hjälpte! 
Nu någon månad senare är det något helt annat. Det har hänt något med utvecklingen och Stella skriker mindre, lyssnar mer, hör och förstår vad vi säger och det känns plötsligt ganska fridfullt hemma. 
Hon säger så mycket "kloka" saker och hittar lösningar. Pratar och berättar saker. Läxar upp John-John med vad man får och inte får göra. Försöker att lära honom saker. 
Varje dag (flera, flera gånger om dagen) gör hon någonting som jag blir extra stolt över. Hjärtat hoppar lixom till lite och slår extra många slag och man blir bara så lycklig över denna lilla skapelse. 
Jag borde kanske hålla tillbaka lite av min stolthet men det går nästan inte, tror dom första föräldrar känner igen sig:) 
Är ju såklart inget märkvärdigt med att just Stella slutar med blöja men i helgen har vi verkligen sett att hon är mogen för det. Bara två små olyckor (lugn Kent.. Det var utomhus) tror jag det blev annars sa hon till eller gick till pottan själv. 
Annat var det förra sommaren när vi skulle göra ett försök när vi var bortbjudna och fick torka både leksaker och golv hemma hos Hannah och Joakim. -inte helt klar för pottan då:) 
Återstår att se hur det går på dagis där dom satte på blöja för att dom skulle vara ute..

Idag i butiken tog hon en kundkorg och vände upp och ned så hon skulle kunna nå upp.. 



Kommentera här: