Vilket namn

Tänk att ha 11 barn! Hittade Mirka Norrström blogg idag från Familjen Annorlunda, tycker dom verkar ha kontroll på sina barn och är sjukt imponerad att hon klarar av det. Så läser man hennes blogg http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/ oxå och inser då ännu mer vilken turbomamma hon är.
Känns ju lite som man känner dom eftersom man ser dom på teve, då har dom "bara" 10 barn men nu är även nummer elva kommet, namnet blev såklart Älva.
Jag funderar ofta på namn, har inte något som är helt självklart ännu (inte för att det är någon stress). Sliter mest med pojknamn. Personligen tycker jag Detlef är lite häftigt men jag vet inte om min andra hälft går med på det.
Läste på aftonbladet för ett tag sedan...


Fruktnamn kanske passar bäst på flickor... banan kanske skulle vara något på en liten pojk..? Nja, jag hoppar nog fruktnamnen.

 

 

Tog mig till jobbet idag trotts att jag inte kände mig helt hundra. Så här i efterhand kan jag känna att det hade kanske varit bättre att stanna hemma. Febern är väl nästan borta men känner mig inte alls pigg för det.

Richard jobbade ganska sent idag, var på möte och kom hem strax innan åtta.

Jag stod redo med maten när han kom hem och oj så gott det blev. Innan jag hade hunnit ätit upp min portion hade Richard fått i sig två och en kexchoklad. Han var nog lite hungrig:)

image description

Nu håller Richard på å packa till Köpenhamn, imorgon åker han och blir borta till på lördag. Modevecka där och massor med inköp som ska göras.