Dagens sysslor

I morse började jag med att baka.. Snoddas och kolakakor fick det bli, med lite hjälp från av mormor. Eftersom vi skulle grädda i vedugnen så fick hon sköta den medan jag snodde ihop smet och deg.

image descriptionimage description
Resultatet blev mycket bra och klart lagom till elvakaffet.  
Efter det tog pappa och jag en promenad bort till gården. Där fick jag en genomgång i hur en toalett fungerar. Vi skruvade bort toaletten och så tog vi med den tillbaka till mormor. Där skruvade vi bort de delar som jag kan tänkas behövas för att laga toaletten hemma i Oslo, håller tummarna att de passar.
Mamma gjorde en variant på kött med dillsås med kycklingfilé. Det kommer jag nog göra hemma någongång. För det blev ganska gott, lite mer krydda i såsen och det hade varit perfekt.
Efter maten gick jag ut och körde lite flisor och jämnade ut gårdsplanen med och la plåtar över kärran så den inte blir vattenfylld mm... Det är sånna små projekt som vi sysslar med här på gården om dagen.  
Nu är det bara packa kvar att göra... Åker tidigt imorgon så bäst att packa ikväll.
Kommer till Oslo på eftermiddagen imorgon, då ska jag hem och laga toaletten förhoppningsvis. Tänkte åka till jobbet och ordna med lite men kom på att det är inte lönt det för jag hinner nog få gjort det mesta på torsdagen. Dessutom måste jag iaf vänta till 1:a i månaden för att få gjort saker som legat.

Kommentera här: