Paddla kanot

Efter morgonpromenad, lite jobb och frukost gick vi till stranden. Vi har en strand precis utanför stugan men på dagarna hänger vi på andra sidan på en strand i en liten bukt.  Tar det väldigt lugnt på morgonen och var redo för dagen strax efter 11.

På andra stranden finns det kanoter, surfbrädor, cyklop och andra strand leksaker man kan låna.

Lånade två kanoter och paddlade ut till ön precis utanför vår ö. Ingen lång paddeltur men lagom äventyrligt. Jag är lite rädd ute på havet och med tidvattnet känns det lite läskigt. Paddlar oxå förbi röda maneter stora som fotbollar som man helst inte vill råka ramla i bredvid.

Var ute på ön i några timmar. Snorklade men såg inget, vattnet var för grumligt och när vi såg fler maneter ville jag inte att vi skulle fortsätta.

Är ganska rädd, samma när vi bara skulle gå lite runt å kolla runt ön.. vågar inte helt utforska eftersom vi hört av gäster på hotellet att dom sett en stor pytonorm. Man vet lixom inte vad man kan stöta på.

Krabborna på stranden och små ödlorna ser man överallt så dom är man vana med. Nu fångar stella och jj små krabbor med händerna och samlar på dom.

När vi kom tillbaka til vår ö gick vi och åt lunch, så god mat så dit går vi fler dagar. Hotellet är överprisat, säkert 3 gånger så dyrt. Men Richard hade fått exempel på meny i förväg så vi var beredda på det. Är bara två små ställen man kan äta på i närheten som inte tillhör hotellet som har mer vanliga thai priser. Så hade vi med oss dricka och snacks. Finns ingen butik eller något så allt köper man på hotellet. Men som sagt, var beredd på det och oavsett billigare än hemma så det är okey.

Hänger på stranden och somnade till i solstolen. Till kvällen och när solnedgången är på väg går vi tillbaka till stugan där vi har fin nedgång från vårt strand. Kan gå längs stranden till restaurangen i solnedgången och det är magiskt vackert!

Började med en drink och lite spel innan vi åt middag. Är bara Wi-Fi vid restaurangen och receptionen så efter middagen fick barnen en liten stund för att kolla telefon å padda. Stella vill gärna checka av med vännerna vilket är förståeligt. Jj kollar höjdpunkter och resultat på fotbolls matcher och sen skrollar han fotbollsklipp på youtube.