River river ner

Även fast vi sagt att det blir total renovering av det mesta förvånas jag varje gång jag kommer till huset och dom rivit mer och mer. Nu är det inte mycket kvar av huset och jag hade verkligen inte sett detta framför mig. 
 
Ute börjas det iaf att byggas upp.. färdiga med dräneringen och idag har fundament(?) till altanen stöpts. Ljusgravar till fönstren är oxå på plats. 
(null)

Stenen/ Berget kallat Big Berta är delat upp i mindre bitar och på väg ut. Är oxå gjort hål för fönster och den stora parafin tanken är borta.
(null)


Hade nog inte tänkt så mycket på det och mer tänkt steg för steg. Här byter vi golv, sen väggar, så fixar vi taket.. nu är allt borta och allt har gått så fort. 
I första våningen när man kommer in är allt borta, kök, toa, braskamin.. och mer ska bort. 

(null)

(null)


  
Känns skönt att vi tog över tidigare för jag börjar redan känna mig stressad att allt måste beställas.   
Nu är vi i dialog med den tredje köksfirman, allt för att få det vi vill ha till lägst möjligt pris. Börjar närma oss men så är det valet av färg jag inte blir klok på just nu. Låter galet men vi ser på rosa och grönt kök nu. Blir så spännande att se var vi landar.
Bänk i trä eller Sten.. ja valen är många. 
(null)





Kommentarer:

1 Hannas krypin:

Så spännande att bygga upp sitt hem från början så där. Kan tänka mig att det är svårt med valen, tanken är ju ändå att man ska ha det ett tag.

2 Hannah:

Vilken grej! Herregud vad ni kör!!
Vi har målat våra köksluckor gröna, älskar det!! Coolt med rosa också!

Kommentera här: