Tvårätters

Igår hade jag som sagt besök av Johan. Vi åt och såg på Idol, sen satt vi och prata så jag glömde helt bort tiden. 
Klockan 12 åkte han hem och det tog inte många minuter innan jag låg i sängen och sov. 

Maten blev uppskattad så nu tänkte jag lägga ut receptet på den "marinaden" jag gör till sashimin. För den är himlans god. 
Finns inget riktigt recept eftersom Richard och jag provat oss fram och den blir lite olika från gång till gång. Jag är inte alltid så noga:) 

2 lime
1 msk fisksås
1,5 msk strösocker
Färsk riven ingefära
1 chili (beroende på hur stark den är) 
Filéad apelsin eller mandarin 

Sen strör jag över lite vårlök/salladslök och sesamfrön. Tycker man om koriander kan man ha det oxå. 
Till servering kan man ha soya om man vill. 


Till huvudrätt blev det oxå något egenkomponerat med samma "stil".
Soya, fisksås och ingefära även i grytan. 

Var gott att äta bara riset och skyn...


Kommentera här: