Det man inte ser...

...mår man inte dåligt av. 

Igår var jag i källaren och prövade rensa. Mår så dåligt av att se allt man samlar på sig och hur saker bara blir liggandes. 
Vet inte hur man ska få tid och ork att rensa på riktigt. Får ta lite i taget men problemet är att det fylls upp fortare än vad det försvinner:) 
Å nu är det snart jul, tidigare har barnen fått paketkalender med en del onödiga saker men oxå saker som behövts. Nu känns det som dom inte behöver någonting. Så jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra. Är ju så kul å se när dom blir så glada. 

Kommentarer:

1 Hannah:

Samma här! Herregud vad mkt saker! Och kläder! Vem ska ärva nu liksom? Bara att skänka. Blir knäpp av allt som bara ligger. Skulle behöva en skänk-container utanför där jag bara kunde lägga allt. Känns ju dumt att kasta liksom...

Angående kalender så kör på aktivitetskalender. "Idag ska vi åka pulka till förskolan!" "Idag ska vi baka pepparkakor!" "Idag ska vi köpa julblommor!" Inte vet jag. Allt sånt som ändå ska göras. Nu när ni ska fira jul hemma är det väl massor att fixa.

Kom på en sak - kom du ihåg att köpa med svensk glögg när ni var hem? Det MÅSTE ni ju ha! Puss & hej

Svar: Precis så.. å när jag väl bestämmer mig för att göra mig av med något blir det oxå en process i sig, ge bort? Sälja? Eller kasta, kasta är svårast eftersom jag måste sortera.. Tack underbara!!! Vilken bra idé, blir en aktivitetskalender blandat med grejer tänker jag nu.. så får vi se vad jag får till
Klara Hägg

Kommentera här: