Som jag vill ha det

Igår efter frukost (som det förövrigt fanns champagne på buffén) tog vi bilen upp i bergen till Ronda. 
Väldigt kringlig och lång väg och jag tänkte att det var tur att inte barnen var med. Då hade dom garanterat blivit åksjuka. 
När vi kom fram gick vi å såg på sevärdheter som vi egentligen inte har en aning om vad historien säger. Men vi bockade av en efter en innan vi satte oss och tog en lunch. En liten tapas och ett glas rött. 
Sen gick vi tillbaka till hotellet och poolen. 
När det började bli dags för mat igen gjorde vi oss iordning och gick ut. Lite för tidiga då restaurangerna inte hade öppnat än och när vi försökte boka bord på några var det fullt. Satte oss bredvid den som vi ville för att se när den öppnade. 
Tog in en varsin liten rätt och kände oss tyvärr ganska missnöjda. 
Men restaurangen bredvid öppnade under tiden och vi fick bokat till en timme senare. Perfekt! 
Strosade "huvudgatan" upp och ner innan vi gick tillbaka. 
Så glad att vi väntade, var precis det jag ville åt. Supermysig litet tapashak med jättegod mat, alltså verkligen. Var verkligen smaker som vi gillade och det var precis det här jag önskade mig på vår getaway. Så nöjd! 
Råbiff precis i min smak! 

Men nu får ni inte tro att jag inte uppskattade dagen innan för det gjorde jag absolut. Bara två helt olika saker. 

Kommentera här: