Tur retur Bosjön

Vår långweekend i Bosjön kunde inte bli så mycket bättre än vad den blev.
Tillochmed bilresan gick bra på det stora hela. Stella blev åksjuk på vägen dit men var duktig att säga till så i hann fram med påse. Stackars lilla Stella som ska behöva må dåligt såklart. 

När vi kom fram på torsdagen gjorde vi det enkelt för oss och köpte pizza. Sen när barnen sov spelade vi kort. Det har vi inte gjort sedan innan vi fick barn, alltså bara Richard och jag... Vi har JJ spelat med andra men det var som i början av vårt förhållande litegrann när vi satt där bara vi och spelade kort och pratade. 
På fredagen åkte vi till Arboga för att bada, kunde inte bli bättre. Tur att vi åkte dit och inte till Örebro då det räckte gott och väl med storleken på detta badhus för oss. Både Stella och John-John stortrivs att bada. Å mosbricka till lunch kändes både mysigt och nostalgiskt. 
Sen vet jag knappt vad som hände vilka dagar men samtidigt som vi kom hem från badet så kom Anders och Natalie. Superkul att träffa dom men kanske framförallt att få träffa Walter, vilken gobit! 
Vi hade ordnat med en chili som stod å puttrade fint till barnen somnat.

På lördagen åkte vi och kollade på lammen i Åbyhammar. Jag tycker det är så kul att se barnens reaktion och även lite viktigt att dom får träffa djur på nära håll. Å ett av lammen var så mysigt att jag gärna hade lånat med mig det hem. 
Sen tror jag att dom flesta dök upp i Bosjön där på eftermiddagen. Väldigt trevligt att hinna träffa så många dom möjligt när vi väl är där. Korvgrillning och pulkaåkning i Superhärligt soligt väder. På kvällen kom Ulrika på en bot mat och inte var det svårt att övertala henne att stanna kvar över natten så vi satt uppe och pratade halva natten, i min värld mätt:) men svårt att sluta när det är trevligt. 

Dagen var hemresa men hann ändå ut å leka lite på förmiddagen inna vi drog iväg. Sen var det lite plock å städ men vi kom iväg vid tolvtiden ändå. Å med stopp å grejer tog det ca fem timmar att ta sig hem. Gjorde inget eftersom resan gick bra men såklart skönt att komma hem. 
En superhelg helt enkelt som jag hoppas att vi tar oss tid till att göra lite oftare:) 
Å bilder finns det några lite här å där så jag ska försöka skrapa ihop några vid ett senare tillfälle. 

Kommentera här: