Två timmar senare

Är ugnen som ny och jag känner mig nöjd och glad.
Vi har varit lite oeniga om denna påsk, självklart skulle det vart härligt att vara iväg någonstans och inte behöva tänka på flytt och städ. Men nu när vi ändå är hemma tycker jag att det är skönt att börja med saker som man kan göra i förhand. Ugnen är kanske inte sista gången vi använder innan vi flyttar men nästa gång den måste göras ren vill jag lova att det går betydligt snabbare.
I förrgår plockade jag litelite när R kollade på slutet på en serie och i morse passade jag på att göra rent i kryddlådan och polerade kylskåpet när R strök skjortor.
Richard tycker att det är lite för tidigt att börja å städa och dessutom finns det roligare saker man kan göra på påskledigheten. Är väl till viss del enig med det men det är ju saker som måste göras och det blir ju inte roligare ju längre man drar ut på det.
I kväll är Richard ute och vad passar inte bättre då än en grundlig städ av ugnen. Hoppas han blir ute sent i kväll så han sover länge i morgon för då ska jag ge mig på antingen badrummet eller köksbänken... (Okey, jag erkänner att jag tycker det är lite kul å städa. Kanske inte själva städandes i sig men åtminstone känslan efteråt)
Tur att Ida bjöd hem mig på påskmiddag i dag annars hade den här kvällen kunnat sluta hur som helst:)

Kommentera här: