Halloween

Igår när ja var färdig med allt gick jag ner till Ida, Sebastian och Charles och kollade på film. Jag satt med Carles i knät hela kvällen och mös. Klockan 12 gick jag upp och gjorde natt och två timmar senare kom Richard hem.
Imorse när jag vaknade tog jag mig ut på en joggingtur och stannade och handlade god frukost och gick hem och gjorde i ordning innan jag väckte Richard. Blev en rostbiff och potatissallad bagette.
Hade lite tid över innan jag skulle ner och möta Richards mamma så jag förberede en cheesecake och så hann jag även snabbputtsa fönstrerna också.
Richard gick till jobbet vid 12 och jag gick ner till stan för att vara i närheten av stationen när Annika skulle ringa men tiden gick och ingen ringde... Efter en lång stund så ringde ett okänt nummer och då var det Annika som stod utanför oss och hade tagit sig till oss på egen hand. Hennes telefon hade inte fungerat så hon hade fått ta taxi hem till oss och hoppats på att någon var hemma. Ingen var hemma och som tur var fick hon låna en telefon så hon kunde ringa. Jag kastade mig på en bycykel och tog mig hem. Så kom Ida hem en kort stund efter och vi gick ner till henne och fikade och kollade på Charles.
Sen var det bara att börja med maten, gick till fruktståndet i Vika och handlade lite grönt och sen hem och gjorde en lasagne. Gjorde färdigt cheesecake till efterrätt som jag med hjälp av lite karamellfärg och choklad gjorde till en halloween cheesecake.
Richard kom hem vid halv sju och då åt vi tillsammans, Sebastian jobbade sent så han var inte med. Richard bestämde sig för att gå och Patrik kom förbi och hämtade upp honom. Kort därefter kom Sebastian hem och nu sitter vi alla här och gäspar så nu nu blir det snart kväller.

Kommentera här: